AUPING

Bij Auping heb ik een jaar als interim manager communicatie gewerkt. In die periode heb ik onder andere de activatie van het non spot programma “je echte leeftijd” op RTL4 begeleid. Met gemiddeld 350.000 kijkers per week was Je echte Leeftijd een goed bekeken programma. In het tv-programma waren items opgenomen waarin de deelnemers zware fysieke inspanning moesten leveren. Ze konden dit goed aan, omdat ze de nacht ervoor heerlijk op een Auping bed hadden geslapen (Auping nights, better days).

Daarnaast had Auping een slaaptest ontwikkeld. Deze slaaptest is in vier maanden tijd op internet door meer dan 50.000 consumenten ingevuld. Een selectie van de deelnemers heeft Auping in samenwerking met Je Echte Leeftijd een exclusief aanbod gedaan. Op deze wijze zijn er directe verkopen gerealiseerd na aanleiding van de deelname aan Je Echte Leeftijd, maar belangrijker was dat Auping communicatief een veel bredere boodschap kon vertellen..

Daarnaast heb ik samen met Hero goede start (ontbijt product van Hero) en Auping een joint promotion ontwikkeld. Bij aanschaf van Hero goede start maak je kans op een Auping bed. Om de campagne te lanceren hebben we op de stations van Utrecht, Amsterdam en Rotterdam een enorm bed neergezet. In de ochtend kregen de reizigers daar een sample goede start aangeboden en een coupon om in de winkel het product te kopen. De campagne werd via radio ondersteund door SKY radio.