AD Nieuwsmedia

Van januari 2007 tot en met juli 2008 heb ik als interim sponsor manager bij AD Nieuwsmedia gewerkt. Hier was ik verantwoordelijk voor alle commerciële communicatie met de abonnees en voor de werving van nieuwe abonnees. Daarnaast beheerde ik diverse sponsorovereenkomsten van de krant zoals met FC Utrecht, ADO Den Haag, Feyenoord en de Marathon Rotterdam.

Samen met Fortis hebben we in 2008 een boek uitgegeven rondom 100 jarig bestaan Feyenoord . Hiervoor konden we putten uit de rijke archieven van het AD, maar ook uit de archieven van Feyenoord zelf.

Tenslotte ben ik, ook in 2008, betrokken geweest bij de opzet van AD sportwereld PRO; de eerste sportkrant van Nederland. In het jaar van het EK in Duitsland heeft het AD een sportkrant geïntroduceerd (zoals Marca in Spanje en La Gazzetta dello Sport in Italië). Helaas is de Nederlandse markt te klein en het aantal populaire sporten te beperkt om rendabel een losse sportkrant te exploiteren. Uiteindelijk heeft de krant 6 maanden bestaan en waren er 85.000 betalende abonnees.